søgeordsoptimerede tekster
Del på facebook
Del på twitter
Del på pinterest

Hvad er søgeordsoptimerede tekster?

SEO er en samlebetegnelse for de aktiviteter, du skal lave omkring din hjemmeside for at give den en høj placering på Google. Det er afgørende, at du som hjemmesideejer hele tiden arbejder med forbedring af indhold (Både billeder, tekster og opsætning), så det er din side, der bliver vist, når en kunde eller forbruger søger efter produkter på nettet.
Det er desuden en god idé at arbejde med flere forskellige SEO-elementer á gangen.
Vil du vide mere om, hvordan du kan lave søgeordsoptimering af dine tekster, og hvorfor det er vigtigt, kan du læse med her.

Derfor er det vigtigt at arbejde med søgeord i dine hjemmesidetekster

Uanset om du har en hjemmeside med de seneste nyheder, eller om du har en webshop med salg af varer eller services, skal du forholde dig til teksterne på både landing page og undersider.
Du skal lave søgeordsanalyser, så du er bekendt med, hvilke ord dine kunder primært anvender, når de skal søge efter dine produkter eller ydelser på nettet.
Der kan bruges både lange og korte søgeord (Også kaldet keywords), og det betaler sig på flere måder at optimere dine tekster med indhold og formuleringer. Det handler om at forbedre din hjemmeside, så den kommer øverste i søgeresultaterne på Google.
Des bedre din hjemmeside fungerer og er opsat, des højere grad vil den blive kvitteret af Google. Omvendt gælder det, at en hjemmeside med mange gentagelser eller irrelevante søgeord vil blive straffet af Google. Når du har en velfungerende hjemmeside, er der størst sandsynlighed for, at det er dig, kunderne vælger, når de søger efter produkter eller ydelser på nettet.

Værd at vide om de gode SEO-tekster

Når det drejer sig om at skrive de bedste tekster til en hjemmeside, skal der altid tages udgangspunkt i den konkrete målgruppe. Det er kundernes behov og ønsker, som skal være retningsgivende for, hvordan hjemmesiden opbygges, og hvilke søgeord anvendes.
Den gode SEO-tekst indeholder relevante keywords, som kunderne reelt søger på og ikke keywords som det antages, at kunderne bruger. Dette kræver en indledende søgeordsanalyse, der giver indblik i formuleringer. Disse ord skal indarbejdes i teksterne på hjemmesiden.
Er der flere relevante søgeord, kan de udarbejdes i særskilte afsnit på hjemmesiden. Teksterne skal ikke kun indeholde søgeord. De skal også formuleres i et flydende og let forståeligt sprog, og de skal give værdi for læseren.
Via relevant information er du med til at fastholde læserne, som får en god oplevelse på din hjemmeside. Den gode brugeroplevelse er med til at skabe loyale og tilfredse kunder.
Mange virksomheder vælger derfor at få et bureau til at stå for tekstforfatningen, da arbejdet kræver tid og omhu.